Thursday, May 26, 2011

muke matured ke!!??..

kali ni aku nk cte pasal muke matured yang dimiliki oleh aku ni..di sebabkan muke matured ni aku digelar kakak kepada akak2 aku..dan pernah jugak org tegor aku ni sbgi mak kepada anak2 buah aku!..awww~..dah beranak pinak aku rupenye..haha

nak dijadikan cerita...bukan sekali..bukan dua kali tapi dah byk kali..tiap kali aku jalan-jalan ngn akak2 aku kebiasaanya g outdoor shopping tp lme dah x pegi sbb masing2 busy study..bila aku terserempak dgn kawan-kawan aku..mesti dorg tye sambil tunjuk kt akak aku..


"ni adek kau ke?"..adooii2..dlm hati nak je aku ckp yg dorg ni makcik aku..

sambil tebal muke..aku ckp "xlah..ni akak aku"..sambil muke tersenyum..pastu aku blah...dlm hati aku..o0ii..bukan sekali..bukan dua kali..tapi dah byk kali..kwn aku tye cmni tau..dissshh2!!


aku (baju hijau) dan akak2 aku (mereka kembar)..hee..miss them!

itu baru situasi yg pertme..situasi kedua..mse kt kenduri kawen sedara mara..aku klu pegi kenduri kawen mesti ramai2 satu family..so..ade my m0m, akak2 n anak2 buah..so..ble beratur nk ambil nasi ank buah aku kebetulan kt depan aku..s0, penanggah tetamu yang jugak boleh dikenali sebagai penyedok nasi tetamu kebiasaannya akan tye..

ni anak ke?..anaknye nk mkn nasi tak?..byk ke ckt??...


ado0i2..makcik!..muke sy ni mcm mak budak ke?..sy belom berkahwin la makcik!..


klu nk kate muke aku ni ade ciri keibuan mmg la ado..tp xperlulah ckp itu anak aku!..hoh0..xpelah..makcik..sy maafkan makcik..makcik tak tau dan tak sengaja nak tye mcm tu kn!...xpe3..ggrrrrr~~

aku atas sekali yang tunjuk peace y0o!..hoh0..bergambar dgn anak2 buah aku..akak aku tersepit kt tengah2 tu..ngee~


situasi ke-3..time hari raye..ini part paling sedih ni..tak sanggup aku nk cte..hoh0..time2 rye kebiasaanye xdpt dwet raye..sob3..tp akak aku dpt..hoh0...tidak!!...rse nk menjerit kt tuan rumah tu..aku nk diut raye jugak!..


haha..kalau diingatkan balik memanglah kelako..disebabkan muke matured aku ni byk pengalaman aku lalui...hoh0..


ape2 pon yg paling penting aku bersyukur dgn kurniaan yang Allah berikan..no rungutan ok!!..no touching2!!..hoh0..just sharing~...hee

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...