Tuesday, May 24, 2011

Cincin Nikah!..:)




Kenape cincin nikah disarungkan di jari manis?


Ikutkan langkah di bawah ini:



1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah di lekuk ke dalam.


2. Kemudian, 4 jari yang lain dipertemukan hujungnya.


3. Cube buka ibu jari anda, ibu jari mewakili orang tua, ibu jari boleh dibuka kan??..ini kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua akan meninggalkan kita satu hari nanti.


4. Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereka memiliki keluarga sendiri kelak, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.


5. Sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, dan buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.


6. Selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat kita menyarungkan cincin perkahwinan, anda akan rasa pelik dan hairan kerana jari tersebut tak boleh dibuka. sebab jari manis mewakili suami istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain. tapi boleh buka..cuma tak la seluas bukaan yang lain..cinta suami isteri kekal abadi. Insya'Allah~


Real love will stick together ever and forever

-Thumb represent parents
-Second finger represent brothers and sisters
-centre finger represent own self
-Fourth finger represent your partner
-Last finger represent your children


Ini mungkin hanyalah kepercayaan masyarakat kita..tetapi kalau difikirkan memang ada logiknya..kasih suami isteri kekal abadi sehingga akhir hayat.:)


p/s : Ini salah satu perkare menarik yang aku bace kt facebook..s0, pasni korg tau lah jari mne yang nak disarungkan cincin di jari pasangan anda yep!..g0od luck!..;)






2 comments:

anis hamzah said...

oo mksudnye jari manis mmg tuk cincin nikah ehh? hehe

Afiqah Hamzah said...

hoh0...selepas membuat kajian..begitu la nmpknye...kne gne jari manis la yep!..n yg penting tgn kanan!..h0ho

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...