Monday, August 8, 2011

keinsafan di pagi hari..:)

0k..for information u olz...rutin harian pagi2 hari selepas bgun pagi dan mandi utk bersiap2 g kje..perkare wajib yg akn aku buat adalah on tv..dan terus tekan channel 119 kt remote control tu...klu yg xade astro tekan 9 je ok atau yg seangkatan dgn nye...utk tgok program pagi2 kt tv9..heee..aku tgok tv sambil aku bersiap2 nk g kje..hee...korg tau tak ape program yg ade pagi2 kt tv 9...

haa..bg yg tak tau...aku ske tgok cerite berunsur keagamaan kt tv9..walaupon aku ni bukan lah seorg yg warak..tp ini adalah untuk pengetahuan dunia akhirat aku..

start kol 7.30pg ade program tanyalah ustaz..bulan2 ramadhan camni dia buat secara live ok..program tu buat dlm studio..mmg terang lagi bersuluh,kebanyakan penonton dlm studio tu kebanyakannya adalah wanita dan lelaki yang berusia..anak2 mude tak ade sorg pon dlm studio tu..aku tgok makcik pakcik dlm studio tu ade je soalan nk ditye dan sume mengangguk ngangguk kn kepala tanda paham..bersungguh2 dan nmpk bersemangat!

ok..lepas abis program ni, kol 8.00pg, aku still terpacak depan tv tgok program muqadimah...program ni lebih kurang mcm tanyalah ustaz tp yg buat dia jadi lain sbb tade penonton dan dia buat kat luar..program ni sgt buat aku jadi insaf..byk pengetahuan agama yg aku tak tau, jadi tau...

ok..aku masuk kje sepatutnye kol 8.30 pg...yg jadi lambtnye, sbb aku still terpacak lagi dpn tv nk tgok program agama seterusnye, mari bertaranum..hehehe..sorry rakan sekerja ku...wink2..mari bertaranum ni program mengaji..mmg best la aku tgok budak2 mengaji dgn alunan2 merdu tarannum..aku sme2 belajar juge nk merdukn alunan semase mengaji...program ni selalu aku tak tggu sampai abis..klu aku tggu, abislah aku..kne marah sama bos...ekekekee..lepas tu, aku terus naik moto..dan bergegas ke tempat keje...vroomm...rempit!..:D

inilah rutin harian aku pg2 b4 masuk kje...heehe..ye lah..kdg2 kte ni manusia selalu leka dan lalai dgn duniawi..mcm tu jugak aku..klu aku tgok program2 keagamaan di pagi2 hari, the whole day aku jadi insaf..tak buat perkare2 yg dilarang..ini salah satu cara aku mendekatkn dri kepadaNya..:)...

p/s:mlm td aku tgok program agama kt astro oasis..ustaz akhil hayy kate..jgn di bangga atau pandang tggi sgt pencapaian SPM=Sijil Pelajaran Malaysia..tetapi pandanglah di mana pencapaian kamu utk SPM=Sijil Padang Mahsyar..sme2 kte renungkan..dan selamat beramal...:)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...