Saturday, January 26, 2013

2013

Salam semua. Selamat Tahun Baru 2013. weehuuuuu. Yabeedabeduu. Ops!!. dah terlambat rasenye nak wish happy new year. tapi tak kesahlah. tiap hari hari baru kan bagi kite semua lepas bangun pagi aite. ye ke? haha ke aku sorg je rase camtu. ok lupekan je.

Okey. Let's serius ckt. Alhamdulillah. Alhamdulillah sbb smpai jugak aku ke tahun baru. Ini bermaksud kita masih dipanjangkan umur dan Allah bagi masa untuk kita perbaiki dosa atau kesilapan kite yg lepas. Ye kan?

Masuk tahun baru, umu pon meningkat. Now I'm 23. mcm tak percaye kan. hihi. Sepatutnya dah ada anak 3 orang. Ihik. Bak kate mak aku lah. dia kate umo dia mcm aku dah ade dah abang n akak aku. klu lah perkahwinan semudah mcm orang-orang dulu. haih. but ape2 pon now adays, education came first, kerja n religion. Itu yg penting. Tak pikir pon. komitmen lain masih byk lagi. Lupekan saje. jodoh itu pasti datang.

Untuk tahun baru ini, sebagai pelajar universiti. Its happiest year sbb dah tahun last di universiti. Yeay!. tapi sedih tu pasti ade. Banyak sangat kenangan kawan-kawan n mcm2 lagi kat U. Emm. Emm. Kalau nk ungkap kenangan tu, mmg banyak lah nk bgtau kan. Tapi bialah ia segar di ingatan forever n ever.

Now, tgah cuti sem. Naik sem terus p praktikal. Sebagai permulaan tahun baru ini, aku akan bergelar cikgu di sekolah yg dipilih oleh pensyarah. Alhamdulillah kerana Dia telah memudahkan jalan aku. Aku terpilih untuk berkhidmat sebagai guru praktikal di sekolah menengah yang agak berdekatan dengan rumah. So, tak ade masalah transport, nak cari rumah sewa, nk bayar itu ini. Dari awal, Allah dah mudahkan urusan aku. Semoga berterusan dipermudahkan sehingga akhir praktikal nanti. Amin.

Satu permulaan yang baik bagi tahun baru ini. Semoga semuanya ceria dan sentiase mengingati yang Maha Esa.

Okey gotta go! Salam ^^


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...